2012. június 18., hétfő

Banán-cseresznye lekvár



Egy nagyon szezonális és nagyon színpompás finomság kerül most terítékre.

Még valamikor a télen, amikor Itthon voltunk férjem szüleinél, az egyik vacogós estén cseresznyés-banános gyümölcsteát kortyolgattunk. Általában én a cseresznyét nem nagyon szeretem üdítőitalként, vagy teaként, de ez a párosítás nagyon meggyőzött. Olyannyira, hogy már akkor azon agyaltam, hogy mit is lehetne még belőlük, kettejükből kihozni.
Amikor megláttam az első cseresznyéket a zöldséges standokon, egyből bevillant a lekvár gondolata. A gondolatot pedig hamarosan maga a tett követte. Igaz, csak kísérleti adagot készítettem (így adtam meg a hozzávalóknál is az arányokat), de egyértelműen lesz még ismétlés, annyira finom :)


Nagyobb képért katt a képre


Elkészítés:

  1. A megtisztított, magtalanított cseresznyét és a banánt turmixoljuk össze, majd tegyük egy lábasba.
  2. Adjuk hozzá a cukrokat, a vanília kikapart magjait és a héját, majd kezdjük el melegíteni.
  3. Amikor már forr, folyamatosan kevergessük még vagy 5-10 percig, míg be nem sűrűsödik, majd előkészített, fertőtlenített üvegekbe töltsük és tegyük dunsztba.


9 megjegyzés:

  1. Már nagyon vártam, isteni lehet:) Én is imádom a cserkó-banán teát! Nálunk mindig van otthon. Lekvárnak meggy-banánt készítek majd szerintem...félek a kukacoktól:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó, az még jobb lehet a fanyar meggyel és az édes banánnal :) Hmmm, kíváncsian várom majd :)

      Törlés
  2. Nagyon érdekes ízkombináció, eszembe nem jutott volna. De biztos azért, mert még nem ittam cseresznye-banán teát:-) Szép lett a színe, bár a banántól nem ezt vártam volna...

    VálaszTörlés
  3. Érdekes lehet így együtt a két gyümölcs!
    Nagyon finom lehet, imádom a banánt lehet hogy én is inkább a meggyel próbálnám ki.

    VálaszTörlés
  4. Micsoda kombináció! Nagyon fincsi lehet. El tudom képzelni:)

    VálaszTörlés
  5. Izgalmas és érdekes kombináció, határozottan tetszik:)Ha nem lenne itt a cseresznye annyira drága, kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  6. A banán-cseresznye a létező legjobb gyümikombó:)

    VálaszTörlés